Bulaşık makineniz pis suyu tahliye etmiyor mu? Bulaşık makinenizin pis suyu tahliye etmediği durumlarda önerdiğimiz çözümleri aşağıda bulabilirsiniz:

Filtre birimini temizleyerek başlayın ve pompayı kontrol edin.
Gider hortumunun temiz olup olmadığını kontrol edin.
Reset (sıfırlama) çözümünü deneyin.

1) Filtre birimini temizleyerek başlayın ve pompayı kontrol edin.

Bulaşık makineniz, filtre veya pompa tıkandığı için pis suyu tahliye edemiyor olabilir. Cam parçacıkları, yiyecek veya kir gibi yabancı nesneler bulaşık makinesi filtresini ve/veya pompasını tıkayabilir ve bulaşık makinesi suyu tahliye edemez.

Bulaşık makinenizin filtresini temizleyin.

Bulaşık makinenizin filtre sistemini temizlemek için videodaki talimatları takip edin.

Adım adım kılavuz: Bulaşık makinenizin filtresini temizleyin.

Bulaşık makinesinin alt sepetini kaldırın.

Bulaşık makinesinin zeminindeki filtre biriminin kilidini açın ve dikkatlice dışarı çekin.

Silindir şeklindeki filtreyi çevirerek filtreyi dikkatlice parçalarına ayırın.

Musluk suyuyla her iki filtreyi de temizleyin. Filtrenin içini temizlemek için küçük bir fırçayı yavaşça kullanabilir ve küçük kalıntıları da çıkarabilirsiniz. Herhangi bir aşındırıcı madde kullanmayın. Filtreye zarar verebilirsiniz.

Filtrenin parçalarını birleştirdikten sonra bulaşık makinesine geri takın.

Her iki ok da üste gelecek şekilde hizalanana kadar filtreyi döndürerek kilitleyin.

Bulaşık makinenizin pompasını kontrol edin.

Bulaşık makinenizin pompasını düzeltmek için videodaki talimatları takip edin.

Adım adım kılavuz: Bulaşık makinenizin pompasını kontrol edin.

Alt sepeti çıkarın ve filtre ünitesini yukarıya kaldırın.

Yumuşak bir sünger yardımıyla suyu çekin ve suyu yavaş yavaş cihazın dışına çıkarın.

Suyu temizledikten sonra, parmaklarınızı pompa alanına yerleştirirken koruyucu eldiven giymeniz çok önemlidir. Bir çay kaşığını kaldıraç olarak kullanarak pompa kapağını açın.

Kapağı çıkıntısından kavradıktan sonra mukavemet gösterene kadar yukarı doğru çekin ve ardından öne doğru çekin.

Pompada, tıkanmaya yol açabilecek bir nesnenin olup olmadığını kontrol edin.

Pompa kapağını yerleştirin ve yerine oturduğundan emin olun. Klik sesini duyduğunuzda yerine oturmuş demektir.

Oklar hizalanacak şekilde filtreyi yerine yerleştirin.

Sepetleri tekrar yerleştirdiğinizde bulaşık makineniz kullanıma hazır hale gelecek.

2) Gider hortumunun temiz olup olmadığını kontrol edin.

Bulaşık makinenizin pis suyu tahliye etmeme sebeplerinden biri de gider hortumunun bükülmüş veya katlanmış olması da olabilir. Bükülmeler ve ezilmeler, su akışını engelleyeceği için yiyecek ve diğer kalıntılar tahliye edilemez.

Makinenin fişini çekin. Su gider hortumunda bükülme ve katlanma olup olmadığını kontrol edin. Varsa bu kısımları düzleştirin. Hortumda sıcak su kalmış olabileceğinden bu işlemi dikkatlice gerçekleştirin. Hortumun bir ucunu, hortumun içindeki suyu boşaltmak için bir kovaya koyun.

Suyu boşalttıktan sonra içeride kalıntı kalıp kalmadığını anlamak için elinizle hortumu kontrol edin. Bu işlem sırasında bükülme olup olmadığına da bakın. Su gider hortumunu bulaşık makinesinin “tahliye” programını kullanarak temizleyin. Suyun kovaya akmasını sağlayın. Böylece hortumda sızıntı olup olmadığını da kontrol edebilirsiniz. Ayrıca hortumu bulaşık makinesinden tamamen çıkarabilir ve sıcak suyla da temizleyebilirsiniz. Hortum çok kirliyse yenisiyle değiştirilebilir.

Su gider hortumunu yeniden makineye bağlayın. Bulaşık makinenizin su tahliyesini gereğince yaptığından emin olmak için makineyi en kısa programda boş çalıştırın.

3) Reset (sıfırlama) çözümünü deneyin

Tüm bu kontrolleri yaptıktan sonra pis suyu tahliye etmeme problemi devam ediyorsa bulaşık makinenizi sıfırlamayı deneyebilirsiniz.

Bulaşık makinenizi sıfırlamak için bulaşık makinenizin modeline göre “Reset” in bulunduğu konuma 3 veya 4 saniye basılı tutunuz. Start tuşunun altındaki reset ibaresinde kaç saniye basılı tutmanız gerektiği görünmektedir.

Kontrol panelinde ekran bulunan bulaşık makinelerinde sayı göstergesinde 0:01 görünür. Bu 1 dakikalık sürede bulaşık makineniz devam eden programı sonlandırır. Sayı göstergesinde 0:00 ibaresini görene kadar bekleyiniz.

Kontrol panelinde ekran bulunmayan bulaşık makinelerinizde ise ECO modu ışığı yanana kadar 1 dakika süre ile bekleyiniz.

Bulaşık makinenizi sıfırlamanıza rağmen sorun devam ediyorsa makinenizi kapatınız. Makinenizin fişini çekip en az 2 dakika bekleyiniz. Bu süre sonunda makinenizin fişini takıp cihazı açınız.

Tüm bu tavsiyeleri uygulamanıza rağmen sorun devam ediyorsa 444 6 333 numaralı Bosch Çağrı Merkezi’ni arayarak müşteri hizmetlerine ulaşabilirsiniz.

Online servis kaydı

İhtiyaçlarınıza uygun randevu oluşturmak için canlı rezervasyon sistemimizi kullanın.

Randevu oluşturun

Bize ulaşın

Bosch hizmetleri hakkında daha fazla bilgi almak ve randevu ayarlamak için çağrı merkezimizle iletişime geçin.

Bize ulaşın

Bu tavsiyeler yardımcı oldu mu?

Lütfen bize geri bildirimde bulunun.

İletişim formu